Welkom op het forum van de JBN academie

Hier kan je je vragen stellen, je kennis delen en reageren op elkaar. Het forum van de JBN academie is alleen toegankelijk voor de leden.

Home Forums Maandopdracht (verhuisd) Maandopdracht januari 2021 – fotografeer mos(jes) Verplaatst bericht van Cynthia: Maandopdracht januari 2021 – fotografeer mos(jes)

• Verplaatst bericht van Cynthia: Maandopdracht januari 2021 – fotografeer mos(jes)

Posted by Cynthia on 21 januari 2021 om 15:21

Mos Cynthia van Zwieten

Plat op mijn buik voor het mos wat op een opstaand randje zit van de tegelrand, vlak na de regen waardoor de druppels zijn ontstaan. Later wel bij gespoten met een plantenspuit. Camera lag op een pittenzak. 50mm lens met tussenringen, F1,8, TV 1/100, ISO 100, afstandsbediening.

Judith admin reageerde 3 jaar, 3 maanden geleden 2 Leden · 1 Reageren
  • 1 Reageren
  • Judith admin

Lid
    3 februari 2021 om 11:20

Ha Cynthia, jouw foto had je per ongeluk ergens anders geplaatst, dus ik maar even de vrijheid genomen deze alsnog op de juiste plek te zetten.

Wat goed dat je een tussenring hebt gebruikt, hierdoor kan je nog dichterbij je onderwerp scherp stellen. Door tussenringen wordt het beeld wel erg soft, dat is een kwestie van smaak. Je zou hier misschien je diafragma iets hoger hebben kunnen zetten.

De foto is een beetje uit balans, rechts is veel ruimte terwijl het mosje links onder bijna tegen de rand van et beeld aan zit Ik heb de foto iets anders uitgesneden. Maar om toch alle drie de druppels in beeld te hebben heb ik de verhouding 4:3 gebruikt i.p.v. de standaardverhouding 2:3. En nu ik toch bezig was heb ik hebt beeld iets meer belichting gegeven (had je wel iets overbelicht tijdens het fotograferen?) en een beetje roze in de witbalans om een dromerige sfeer te krijgen. Nogmaals het is een kwestie van smaak 😉.

Met vriendelijke groet, Judith

Log in om te reageren.

Start of Discussion
0 van 0 reacties Juni 2018
Nu