Welkom op het forum van de JBN academie

Hier kan je je vragen stellen, je kennis delen en reageren op elkaar. Het forum van de JBN academie is alleen toegankelijk voor de leden.

Home Forums Maandopdracht (verhuisd) Maandopdracht september 2020 – fotografeer paars en/of roze Bloeiende heide iso 100 – 90mm – F2.8 – 1/160

• René

Lid
    29 september 2020 om 10:06

Oeps, lastig te beoordelen. Er zitten mooie elementen in, maar het is wel heel veel en druk. Als ik de foto kleiner maak geeft het wel meer rust. Scherpe groen pluimpje in het midden vind ik erg grappig: klein maar sterk in de foto.

• Ans

Lid
    29 september 2020 om 11:49

ik vind de kleuren prachtig Bianca, maar inderdaad erg druk. Misschien rechts wat afsnijden?

• Nelleke

Lid
    30 september 2020 om 19:15

Ik vind de vervaagde achtergrond van de rechterkant juist erg mooi!

• Joke

Lid
    30 september 2020 om 21:17

Voor mij persoonlijk ook te druk maar de kleuren zijn wel mooi zacht. Als het voorste takje ook scherp was geweest samen met het hoge takje dan is naar mijn gevoel de foto rustiger. Maar makkelijker gezegd dan gedaan.

• Unknown Member

Verwijderde Gebruiker
    6 oktober 2020 om 11:20

Ha Bianca, dank je wel voor je inzending. Een heerlijke sprankelende foto van de roze heide.

Je hebt in je beeld wel veel ruimte aan de bovenkant gelaten, terwijl onderaan van alles en nog wat gebeurd. De vervagende takjes aan de voorkant zijn wel mooi, maar niet helemaal in balans lijkt het. Misschien had je links ook een takje voor je lens kunnen houden of juist wat takjes kunnen wegduwen. Het bovenste takje links boven bijvoorbeeld. Ik heb als voorbeeld even een andere uitsnede van jouw beeld gemaakt:

En nog een laatste tip: fijner is als takjes elkaar niet raken, dus als je hier iets naar rechts was gegaan, had je dat misschien net voorkomen. Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips 🙂

Gr.Judith

• Bianca

Lid
      8 oktober 2020 om 20:02

Dankjewel voor de feedback. Ik blijf het lastig vinden. Maar oefening baart kunst en ook de kritische opmerkingen leer ik van.

Momenteel niet zoveel tijd ivm opvoeding van onze pup. Maar probeer nu en dan even in te loggen.

groetjes en alvast fijn weekend allemaal.

Log in om te reageren.

Start of Discussion
0 van 0 reacties Juni 2018
Nu