Welkom op het forum van de JBN academie

Hier kan je je vragen stellen, je kennis delen en reageren op elkaar. Het forum van de JBN academie is alleen toegankelijk voor de leden.

• Ineke

Lid
    13 juni 2020 om 11:58

Dank jullie wel voor alle complimenten. Heb de foto o.a. ook bij amateurfotografie geplaatst en de reacties waren echt overweldigend. Super leuk.

Dit was geen lucky shot, wandeling van een uur, dan zoeken en uiteindelijk een slachtoffertje gevonden. Heb van alle kanten opnames gemaakt en dit was de beste en eigenlijk enige keuze. Iets meer naar links was geen optie, veel groen en rommelig en plantjes wegknippen was ook geen optie. En persoonlijk vind ik het wel mooi om zo te zien hoe enorm gevaarlijk deze kleine plantjes zijn voor de insecten. Afgelopen week ben ik weer geweest, veel plantjes platgelopen door de hertjes, die letten echt niet op waar ze de voeten neerzetten 🙂 Wel een juffertje kunnen redden deze keer, zie foto. Dan mijn volgende vraag, is het mogelijk om in LR een aantal van die grote stengels weg te poetsen. Op de foto heb ik het juffertje net losgemaakt van de zonnedauw en ze begon snel omhoog te klimmen. Had dus geen tijd om nog wat stengels weg te duwen.

Graag jullie advies Juffertje in het nauw, gered uit de zonnedauw

Groeten van Ineke